Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-29T12:59:22+02:00
Magnez + tlen=tlenek magnezu
x+48g=120g
x=120-48
x=72g magnezu
28 4 28
2010-03-29T13:03:53+02:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
Z prawa zachowania masy
Magnez + Tlen------>Tlenek magnezu
xg magnezu + 48g tlenu = 120g tlenku magnezu

x + 48 = 120
x = 120 - 48
x = 72g magnezu
20 4 20
Czy stechiometria reakcji w tym zadaniu nie ma znaczenia?