Odpowiedzi

2010-03-29T13:03:22+02:00
Styl romański :
XI-XIIIw
kamień
wąskie otwory okienne
miały ciężki ,, charakter''

Styl gotycki:
XII w
kamień
duże okna wypełnine witrażami
duże , lekkie
10 3 10
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-29T13:12:25+02:00
Styl Romański
- XI - XIII wiek
- kamień, rzadziej drewno brąz
- małe okna, witraże
- mroczne wnetrza, grube mury, mało zdobień, budowle masywne, składające się z prostych brył geometryczncznych

Gotyk :
- połowa XII wieku
- Rozpowszechniały się mury ceglane nie tynkowane o licach zdobionych ornamentem, o spiekanych na ciemny kolor cegłach
- Wysokie, duże szpiczaste na górze, są dzielone na mniejsze płaszczyzny, bogate profile dzielimy na : ostrołukowe, rozety

- budowle duże

14 2 14