1. Kamila i Natalia ważą razem 92 kg. Kamila jest o 14 kilogramów cięższa od Natalii. Ile waży Kamila, a ile Natalia?

2. w związku z dobrymi wynikami finansowymi firmy WIG każdy pracownik otrzymał w styczniu premię stanowiącą połowę jego pensji. Ovlicz, ile miesięcznie zarabia pan Kowalski, który w styczniu dostał 2400zł, a ile pani Nowak, która dostała kwotę 3600zł.

Proszę o pomoc. Daj Naj

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-29T13:45:21+02:00
1.
x- waga Natalii
x+14 - waga Kamili
x+x+14=92
2x=78
x=39
x+14=53
Odp: Natalia waży 39kg, a Kamila 53kg.

2.
p. Kowalski
2400zł-150%
x=100%
x=2400*100/150=1600zł

p. Nowak
3600zł-150%
x-100%
x=3600*100/150=2400zł

Odp: Pan Kowalski zarabia miesięcznie 1600zł, a pani Nowak 2400zł.
19 3 19
2010-03-29T13:47:25+02:00
X - waga natali
x + 14 - waga kamili

92 - 14 = 78
78:2 = 39
39+14=53

Natalia waży 39 kg, a Kamila 53 kg.

2. 1600 zł, 2400 zł.
12 4 12