Cenę pierwszej sukienki podwyższono do 20%, a następnie obniżono o 30% i obecnie kosztuje ona 252zł. Cenę drugiej sukienki podwyższono o 15%, a następnie obniżono o 20% i obecnie kosztuje ona 276zł. Która z sukienek była droższa przed zmanani cenowymi i o ile złotych ??

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-29T13:46:59+02:00
X-cena początkowa 1 sukienki
x+20%=1,2x-30%=0,84x=252zł
x=252:0,84
x=300zł kosztowała na początku

z=początkowa cena 2 sukienki
z+15%=1,15z-20%=0,92z=276zł
x=276:0,92
z=300zł= cena początkowa
obie sukienki były w tej samej cenie
1 5 1
2010-03-29T13:49:00+02:00
X-cena początkowa 1 sukienki
x+20%=1,2x-30%=0,84x=252zł
x=252:0,84
x=300zł kosztowała na początku

y- cena początkowa 2 sukienki
y+15%=1,15y-20%=0,92y=276zł
y=276:0,92
y=300zł - cena początkowa
1 5 1