Odpowiedzi

2010-03-29T13:53:44+02:00
Odruchy warunkowe są to nabyte odruchy organizmu. Odpowiada za nie kora mózgowa. np. reagowanie psa na dzwonek do drzwi lub inne dźwięki, ślinienie się psa na widok pokarmu.

Odruchy bezwarunkowe są to odruchy wrodzone.
Odpowiadają za nie ośrodki rdzenia kręgowego i podkorowa część mózgu;
np. powiększenie i zmniejszenie źrenicy,
wymioty podczas podrażnienia tylnej części gardła,
cofnięcie reki po ukłuciu
16 3 16
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-29T14:02:00+02:00
Odruch warunkowy-nabyta reakcja organizmu.Występuje dopiero po analizie danego bodźca przez ośrodek kojarzenia w mózgowiu, głównie w pniu mózgu.Powstawanie tych odruchów wynika z powtarzalności pewnych sytuacji. PRZYKŁAD: wydzielanie śliny pod wpływem zapachu jedzenia

Odruch bezwarunkowy-reakcja wrodzona.Zachodzi przez pobudzenie odpowiednich receptorów, zakończeń nerwowych oraz pobudzenie organów efektorowych przez nerwy ruchowe lub autonomiczne. PRZYKŁAD: odruch nurkowania, odruch ścięgna Achillesa, odruch źreniczny.
17 3 17