Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-29T14:07:45+02:00
A - bok kwadratu
a=2
r-promień mniejszego koła
r=(1/2)*a=(1/2)*2=1
R-promień większego koła
R=(1/2)*d=(1/2)*2√2=√2
d-przekątna kwadratu
d=a√2=2√2
P1 - pole małego koła
P1=πr²=π*1²=π
P2 - pole dużego koła
P2=πR²=π(√2)²=2π
P-pole zakreskowanej figury
P=P2-P1=2π-π=π
1 5 1
2010-03-29T14:10:04+02:00
Promień małego koła - 1
promień dużego koła - pierwiastek z 2

wzrór na pole koła - πr*r

pole malego kola = π *1*1 = π
pole duzego kola = π *pierwiastek z 2*pierwiastek z 2 = 2π

pole pierścienia ( zkareskowany obszar ) = pole duzego kola - pole malego kola

P=2π - π
P = π

pole pierścienia wynosi π .
1 5 1