Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-29T14:15:04+02:00
H20 + Na20 -> 2NaOH
128 g Na2O ----- x g NaOH
62 g Na2o ------- 80g NaOH

62x=10240g /:62
x=165,16g= 165,2g

Otrzymamy 165.2g NaOH
2010-03-29T14:15:29+02:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
MNa2O=2*23u+16u=62u
mNaOH=23u+1u+16u=40u
Na2O + H2O----->2NaOH
62g Na2O-------2*40g NaOH
128g Na2O-------xg NaOH
x=128*80/62
x=165g NaOH
1 5 1