Odpowiedzi

2009-10-31T15:26:20+01:00
X-ilośc kg jabłek y-ilośc kg gruszek 2,4x=4,8y+12 x+y=20 to jest układ równań →x=20-4 2,4[20-y]=4,8y+12 48-2,4y-4,8y=12 -7,2y=12-48 -7,2y=-36 →y=5 x=20-y=20-5=15 odp.kupiona 5 kg gruszek i 15 kg jabłek
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-31T15:26:51+01:00
X-masa jabłek
y-masa gruszek

x+y=20
2,40x=4,80y+12

x=20-y
2,40(20-y)-4,80y=12

x=20-y
48-2,40y-4,80y=12

x=20-y
48-12=2,40y+4,80y

x=20-y
36=7,20y /7,2

x=20-y
y=5

x=20-5
y=5

x=15
y=5

Odp: Kupiono 15kg jabłek i 5kg gruszek.
2 5 2
2009-10-31T15:53:47+01:00
15×2,40zł=36zł-jabłka
5×4,80zł=24zł-gruszki
ODP:Jabłek kupiono 15kg ,a gruszek 5kg.