ZAD1 na pewnym turnieju drużyna wygrała 12 meczów, co stanowiło 66.2/3 % wszytskich rozegranych przez nią spotkań. ile meczów rozegrała drużyna ??

zad2 w 3 klasie gimnazjum 12% uczniów zamierza kontynuować naukę w liceum, 32% w technikum a pozostałe 14 osób w szkole zawodowej. ilu uczniów jest w klasie??
zad3 oszczędności rafała to 33 monety :pięciozłotowe, dwuzłotowe i złotówki. liczba monet pięciozłotowych jest o 3 mniejsza niż dwuzłotowych a monet jednozłotowych jest 3 razy więcej niż pięciozłotowych. ile pieniędzy ma rafał??

BArdzo proszę o pomoc i z góry serdecznie dziękuję ::):):):):):)

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-31T15:24:46+01:00
1. 12meczów- 22 2/3%
x-100%
12*100:22 2/3= 1200*2/68=55,29
2.
12%- liceum
32%-technikum
14os-zawodówka
100%- (32%+12%)=56%- to 14 osób

56%-14
100%-x
1400:56=25osób jest w klasie
2009-10-31T19:09:58+01:00
Zad2
12%- ucz. liceum
32%-ucz. technikum
100%-(12%+32%)=100%-44%=56%
14 uczniów=56%
1 uczeń=4%
44%:4%=11 pozostali uczniowie
14+11=26 - wszyscy uczniowie