Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-29T14:51:33+02:00

I sposób)
x - Agnieszka
3x - Jacek
3x - 15 = x + 15
3x - x = 15+15
2x = 30 :2
x = 15
3x = 45
Odp. Agnieszka miała 15kasztanów, Jacek 45

II sposób)(układ równań)

x-ilosc kasztanów Agnieszki
y-ilosc kasztanow Jacka

y=3x
15+x=3x-15

y=3x
x-3x=-15-15

y=3x
-2x=-30 /:(-2)

y=3x
x=15

y=3*15
x=15

y=45
x=15
Odp. Agnieszka ma 15 kasztanów, a Jacek ma 45 kasztanów.
2010-03-29T14:52:22+02:00
X=3Y
X-15=Y+15

X=3Y
3Y-15=Y+15

X=3Y
2Y=30

X=3Y
Y=15

X=3*15
Y=15

X=45
Y=15

Odp Agnieszka ma 15 kasztanów a Jacek 45.