Siedziały wróble na strachu na wróble. Początkowo na lewym ramieniu siedziało dwa razy więcej wróbli niż na prawym. Potem cztery wróble przeniosły się z lewego ramienia na prawe i wówczas po obu stronach było tyle samo wróbli. Ile wróbli siedziało na strachu na wróble?

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-29T14:54:35+02:00
X-prawe ramię
2x-lewe ramię
2x-4=x+4
x=8
2×8=16
8-prawe ramię
16-lewe ramię
16+8=24 wróble
Odp. Na strachu siedziały 24 wróble
2010-03-29T14:56:19+02:00

p-prawe ramię
2p-lewe ramię
2p-4=p+4
p=8
lewe ramię:
2×8=16
8-prawe ramię
16-lewe ramię
16+8=24


Na strachu siedziały 24 wróble.

:)
2010-03-29T15:32:59+02:00
X-wróble na prawym ramieniu początkowo
2x-wróble na lewym ramieniu początkowo

2x-4-wróble na lewym ramieniu potem
x+4-wróble na prawym ramieniu potem

2x-4=x+4
2x-x=4+4
x=8

2x=2*8=16

16+8=24
odp.na strachu siedziały 24 wróble