Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-03-29T15:12:37+02:00
Izajasz — imię męskie pochodzenia biblijnego. Wywodzi się od hebrajskiego Yesha'yahu oznaczającego "Jahwe jest zbawieniem". Nosił je jeden z wielkich proroków — Izajasz.
Emmanuel - Symboliczne imię (z hebrajskiego 'immanu 'el - Bóg jest z nami), przypisywane przez proroka Izajasza chłopcu, którego królowi Achazowi miała urodzić młoda kobieta w momencie poważnego zagrożenia dynastii.
Jeremiasz – imię męskie pochodzenia biblijnego. Wywodzi się od słów hebrajskich Jirme-jahu oznaczających "Jahwe, podnieś z upadku". Nosił je jeden z proroków – prorok Jeremiasz.
Zachariasz, Zachary - imię męskie pochodzenia biblijnego. Wywodzi się od hebrajskiego słowa znaczącego "Jahwe pamięta". Kościół katolicki zna 11 świętych o tym imieniu; są to w większości prorocy z czasów starotestamentowych.
Mateusz – imię męskie pochodzenia biblijnego, wywodzące się od hebrajskiego wyrazu Mattej, imienia Mattanjah, Matisyahu oznaczającego "dar od Boga". Do XVI w. imiona Mateusz i Maciej nie były rozróżniane.
8 4 8
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-29T15:17:36+02:00
Izajasz-jahwe jest zbawieniem
Daniel-moim sędzią jest Bóg
Emmanuel-z nami Bóg
Jeremiasz- niech JAHWE podniesie lub jahwe wywyższa
Zachariasz- jahwe pamięta
Mateusz-dany przez Boga
PROSZĘ BARDZO :)
12 4 12