Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-29T15:20:56+02:00
Krzesło - rodzaj nijaki
patyk- rodzaj męski
łyżka- r. żeński
igła- r. żeński
okno- r. nijaki
pistolet- r.męski
taboret- r.męski
ławka- r.żeński
mapa-r.żeński
palto- r. nijaki

2.
dobrze- dobry
pięknie- piękny
fajnie- fajne
starannie- staranna
przyzwoicie- przyzwoite
rozsądnie- rozsądna
szybko- szybki
wolno- wolny
zachłannie- zachłanny
ciężko- ciężki

to pierwsze to przysłówki a to drugie to przymiotniki.
3.
dziewczyny- r. niemeskoosobowy
chłopaki- r.meskoosobowy
dzieci- niemeskoosobowy
blondynki- niemeskoosobwy
bruneci- meskoosobowy
dzwonki- meskoosobowy
zeszyty- meskoosobowy
ławki- niemeskoosobowy
kanapki- niemeskoosobowy
komputery- meskoosobowy

koniec. pozdrawiam.
2 3 2
2010-03-29T15:24:26+02:00
Zadanie 1
1. kot - rodzaj męski
2. kubek - rodzaj męski
3.zeszyt - rodzaj męski
4.bluza - rodzaj żeński
5.okno-rodzaj nijaki
6.długopis - rodzaj męski
7.telefon - rodzaj męski
8.dywan - rodzaj męski
9.filiżanka - rodzaj żeński
10.krzesło - rodzaj nijaki

zadanie 2
1. ładnie - ładny/ładna/ładne
2. kolorowo - kolorowa/kolorowy/kolorowe
3. lekko - lekki/lekka/lekkie
4. mało - mały/mała/małe
5. głośno - głośny/głośna/głośne
6. sucho - suchy/sucha/suche
7. zgrabnie - zgrabny/zgrabna/zgrabne
8. źle - zły/zła/złe
9. dobrze - dobry/dobra/dobre
10. zielono - zielona/zielony/zielone


zadanie 3
1. dzbanki - rodzaj męskoosobowy
2. ołówki - rodzaj męskoosobowy
3. płyty - rodzaj niemęskoosobowy
4. szkoły -rodzaj niemęskoosobowy
5. spodnie - rodzaj niemęskoosobowy
6. uczniowie - rodzaj męskoosobowy
7. monitory - rodzaj niemęskoosobowy
8. wzory - rodzaj męskoosobowy
9. fotele - rodzaj męskoosobowy
10. uczennice - rodzaj niemęskoosobowy


Liczę na najj :)
2 4 2
2010-03-29T15:54:55+02:00
Zad 1
1 biurko - rodzaj nijaki
2 zapalniczka - rodzaj żeński
3 teczka - rodzaj żeński
4 kubek - rodzaj męski
5 nić - rodzaj żeński
6 książka - rodzaj żeński
7 komputer - rodzaj męski
8 samochód - rodzaj męski
9 zegarek - rodzaj męski
10 obraz - rodzaj męski

zad 2
1 cicho - cichy
2 słonecznie - słoneczny
3 jasno - jasny
4 pogodnie - pogodny
5 miło - miły
6 brzydko - brzydki
7 zielono - zielony
8 głośno - głośny
9 sympatycznie - sympatyczny
10 ostecznie - ostateczny

zad 3
1 krzesła - rodzaj niemęskoosobowy
2 telefony - rodzaj męskoosobowy
3 kable - rodzaj męskoosobowy
4 kalendarze - rodzaj męskoosobowy
5 szyszki - rodzaj niemęskoosobowy
6 kwiatki - rodzaj niemęskoosobowy
7 balkony - rodzaj męskoosobowy
8 koty - rodzaj męskoosobowy
9 motocykle - rodzaj męskoosobowy
10 szampony - rodzaj męskoosobowy
1 3 1