Według pewnego przepisu z 5 kilogramów truskawek można otrzymac 2,5 kilograma dżemu. Masz 8 słoików dżemu po 250 gramów w każdym. Ile kilogramów truskawek zużyto, jeżeli dżem zrobiono zgodnie z tym przepisem?
Zapisz wszystkie obliczenia.
Dzięki za pomoc :)

3

Odpowiedzi

2010-03-29T15:19:05+02:00
250g*8=2000g=2kg - w tych 8 słoikach jest 2kg dżemu

5kg truskawek - 2.5kg dżemu
xkg truskawek - 2kg dżemu
(na krzyż)
2.5x=5*2
2,5x=10/2,5
x=4kg

Odp.Z 4kg truskawek zrobiono 2.5kg dżemu.

pozdro
1 1 1
2010-03-29T15:20:29+02:00
8*250g=2kg

5 - 2,5
x - 2

x= 2*5 ÷2,5=4 kg

Odp. Zużyto 4 kg truskawek.
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-29T15:21:06+02:00
250g = 0,25kg
8*0,25kg = 2kg

5kg truskawek --- 2,5kg dżemu
x kg truskawek --- 2kg dżemu

x = 5*2/2,5
x = 10/2,5
x = 4kg

Odp: Zużyto 4kg truskawek.
3 3 3