Dziadek postawił pod choinką koszyczek, w którym były orzechy i postanowił podzielić je pomiędzy dwójkę wnucząt. Basia otrzymała 2/5 wszystkich orzechów, a jej brat otrzymał 2/3 pozostałych orzechów i jeszcze 6 orzechów pozostało w koszyczku. Ile orzechów było pod choinką ? Zapisz obliczenia.

z góry dzięki :)

2

Odpowiedzi

2010-03-29T15:31:08+02:00
To nie do tego napisałam ;P
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-29T15:33:00+02:00
(2/7-1)*3,75-1 = 3,75(2/7-1)-1= 3 i 3/4 * 2/7 - 3 i 3/4 -1= 15/4 * 2/7 - 15/4 - 1= 30/28 - 15/4 - 1= 1 i 1/14 - 3 i 3/4 - 1= 1 i 1/14 - 4 i 3/4 = 1 i 2/28 - 4 i 21/28= -4 i 21/28+1 i 2/28= -3 i 19/28

odp. B
1 5 1