Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2011-08-21T12:26:53+02:00

Mikołaj Kopernik (żył w XV w.)- biskup warmiński, astronom,lekarz, napisał o "O Obrotach sfer niebieskich", w którym wyłożył teorię heliocentryczną, rewolucyjną jak na owe czasy.

3 2 3
Najlepsza Odpowiedź!
2011-08-21T13:16:07+02:00

MIKOŁAJ KOPERNIK TO JEDEN Z NAJWYBITNIEJSZYCH POLAKÓW.ŻYŁ NA PRZEŁOMIE XV I XVI WIEKU. ZAJMOWAŁ SIĘ WIELOMA DZIEDZINAMI NAUKI, SZCZEGÓLNIE MATEMATYKĄ, EKONOMIĄ, ASTROLOGIĄ I ASTRONOMIĄ, BYŁ TEZ LEKARZEM.NAJWIĘKSZYM JEGO OSIAGNIECIEM JEST DOKONANIE REWOLUCJI W DZIEDZINIE WIZJI WSZECHŚWIATA. JEST AUTOREM DZIEŁA ,, O OBROTACH SFER NIEBIESKICH,,OBALIŁ POGLAD, ŻE ZIEMIA JEST NIERUCHOMA, W WSZYSTKIE CIAŁA NIEBIESKIE KRĄŻĄ WOKÓŁ NIEJ. JEGO TEORIA TZW. HELIOCENTRYCZNEGO MODELU UKŁADU SŁONECZNEGO [ WG KTÓREGO W CENTRUM WSZECHSAWIATA JEST SŁOŃCE, A ZIEMIA JEST JEDNĄ Z PLANET KRĄŻĄCYCH PO KOLISTEJ ORBICIE WOKÓŁ SŁOŃCA ] STAŁA SIĘ PODSTAWĄ ROZWOJU WIELU NAUK.

7 4 7