Prosze, proszę pomocyyy .!
zadanie z matmyy ; /
nie moge dać więcej pkt , ale bądźcie łaskawi ;)

W szkole podstawowej Nr 14 uczy się 930 uczniów. Liczba dziewcząt stanowi 86% liczby chłopców. Oblicz, ilu chłopców i ile dziewcząt uczy się w tej szkole.

Zadanie 5 str. 184 (188) Matematyka 1 , do pierwszej klasy gimnazjum ; D ( to zadanie to temat : Procenty w zadaniach tekstowych) , czyli Równania z x czy coś ; D proszę ; D

pomóżciee ; D

2

Odpowiedzi

2010-03-29T15:31:14+02:00
X- liczba chłopców

86% = 86/100
0,86x - dziewczęta

x+0,86x=930
1,86x=930
x=500- liczba chłopców
930-500=430- liczba dziewcząt
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-29T15:34:08+02:00
X-liczba chłopców
86%x-liczba dziewcząt

x+86%x=930
1.86x=930/:1,86
x=500-chłopcy

0,86*500=430-dziewczęta

odp.w szkole uczy się 500 chłopców i 430 dziewcząt
1 5 1