Dwudziestogramowa porcja lodów truskawkowych zawiera 0,001g witaminy C. Dzienne zapotrzebowanie organizmu na witaminę C wynosi 0,075g. Czy zjadając codziennie 1kg lodów truskawkowych , dostarczyłbyś organizmowi wystarczającą dawkę tej witaminy.?

Czekaam na odpowiedz.. Nie śpieszcie się ;-)

2

Odpowiedzi

2010-03-29T15:35:41+02:00
1kg = 1000g
1000 : 20 = 50
50 * 0,001g = 0,05
0,075 > 0,05

odp: nie
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-29T15:39:46+02:00
Zapotrzebowanie dzienne 0,075g
20g= 0,02kg

Proporcja:
0,02kg - 0,001g
1kg - x

x= 0,001/ 0,02
x= 0,05g

Odp. 1 kg lodów nie pokrywa zapotrzebowania