Suma czterech różnych liczb wynosi 45. Jeżeli pierwszą liczbę powiększysz o 2, drugą zmniejszysz o 2, trzecią podwoisz, a czwartą zmniejszysz o jej połowę, to uzyskane w ten sposób liczby będą równe. Ile wynosi każda z czterech liczb?

Proszę pilne wzór jest taki
a+b+c+d=45
a+2=b-2=2c=1/4 d
jest top zadanie konkursowe
potrzebne na dzis plissssssss

2

Odpowiedzi

2010-03-29T22:49:28+02:00
W treści pisze, że liczby są różne.

"a+2=b-2" czyli a+1 = b-1 czyli a=b

Więc różne nie mogą być gdyż są takie same.
Bardzo możliwe, że się mylę ale proszę o wyrozumiałość :)
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-29T23:02:09+02:00
A+b+c+d=45
a+2=b-2=2c=½d

b=a+2+2=a+4
c=(a+2)/2=½a+1
d=2(a+2)=2a+4

a+a+4+½a+1+2a+4=45
4½a+9=45
9/2 a=36

a=8
b=8+4=12
c=4+1=5
d=16+4=20
1 5 1