Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-29T15:45:41+02:00
A)Oblicz długość okręgu opisanego na trójkącie równobocznym o boku długości 10.
b)Oblicz długość okręgu wpisanego w trójkąt równoboczny o boku długości 5.

L = 2π*r
a)
r = 2/3h
h = (a√3)/2
h = 5√3
r = (10√3)/3
L = (20π√3)/3

b)
r = 1/3h
h = (a√3)/2
h = (5√3)/2
r = (5√3)/6
L = (5π√3)/3
2 4 2
2010-03-29T15:45:43+02:00
A = 10
1/2a = 5
h = 5√3
r = 2/3 × 5√3
r = 3⅓√3
l = 2π3⅓√3
l = 6⅔√3π

a = 5
h = 2,5√3
r = 1/3 × 2,5√3
l = (5π√3)÷3