Odpowiedzi

2009-10-31T16:13:35+01:00
Mr - 4.5 kg
ms - 36 dag = 0,36kg
cp - x
Cp = ms/mr * 100%
Cp = 4.5/0.36 *100%
Cp = 1250
32 2 32
2009-10-31T16:19:01+01:00
Dane:
ms [masa substancji]= 36dag
mr[masa roztworu]= 4.5 kg=450dag

Cp[stężenie procentowe]= ms * 100%/ mr
Cp= 36 dag * 100%/ 450 dag
Cp= 3600%/450
Cp=8%
22 4 22
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-31T16:20:03+01:00
Po pierwsze w takich zadaniach wszystkie dane muszą mieć te same jednostki. Zwróć uwagę ,że roztwór jest w kg a cukier w g.
1 kg = 1000 g
36 g = 36/1000 = 0,036 kg
4,5 kg stanowi 100 %
0,036 stanowi x %
x % = 0,036 razy 100 dzielone przez 4,5 = 8 %
Jest to roztwór ośmio procentowy
32 4 32