Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-03-29T15:56:17+02:00
(100%-12%):2 = 44%
Pan Jan - 32%
Pan Kazimierz - 68%
Pan Jan:
47 - 100%
x-32%
x*100%=47*32%/:100%
x=47*32%/100%=15
Pan Kazimierz - 32
2010-03-29T15:57:11+02:00
J - gołębie pana Jana
K- gołębie pana Kazimierza

J+K = 47
J + 0,12 K = K
J= K - 0,12K
J = 0,88K

0,88K+ K = 47
1,88K = 47 /1,88
K = 25

J = 47 - K
J= 47 - 25 = 22

Pan kazimierz ma 25 golebi a pan jan ma 22 golebie
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-29T15:59:51+02:00
0,88x - ilość gołębi pana Jana
x - ilość gołębi pana Kazimierza

x + 0,88x = 47
1,88x = 47 /: 1,88
x = 25

0,88 * 25 = 22

odp pan Jan ma 22 gołębie a pan Kazimierz 25 gołębi