1.Oblicz Pc i V prostopadłościanu którego podstawą jest prostokąt o bokach 4 cm i 5 cm a wysokość bryły jest dwa razy większa od ktrótszego boku podstawy
pomocy.!!
nie umniem tego .;/
i jeszcze takie zadanie:
2.Obiętość sześcienu wynosi 486cm sześciennych(trójka na górzee).Oblicz Pc szećsianu.;//

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-29T16:04:32+02:00
1)
podstawa= 4cm*5cm=20 cm²

wysokość=2*4cm=8cm

pole boku I= 8cm*4mc=32cm²

pole boku II= 8cm*5cm=40cm²

Pc=2*20cm²+2*32cm²+2*40cm²=40cm²+64cm²=80cm²184cm²

V=5cm*4cm*8cm=160cm³

2)
długość boku=pierwiastek sześcienny z 486cm³=

pole boku =(pierwiastek sześcienny z 486cm³)*(pierwiastek sześcienny z 486cm³)

Pc=pole boku *6

myśle że zrozumiałaś
  • Luuu
  • Początkujący
2010-03-29T16:05:05+02:00
Wzór na objętość : V=abc
Wzór na Pc : 2(ab+ac+bc)

4 x 2 = 8 cm (bo wys. jest 2 razy większa od krótszego boku podstawy )

a-5cm
b-4cm
c-8cm

V= 5 x 4 x 8 = 160 cm ³

Pc=2(5x4+5x8+4x8)=2(20+40+32)=2 x 92 = 184 cm²

(najlepiej narysować sobie i ustawić te "a,b,c" wtedy jest łątwiej :))
2010-03-29T16:09:11+02:00
Dobra zrobię ci ale tylko 1 bo drugiego tez nie viem . xd
1 . :
a=4cm
b=5cm
Pc= ?
V = ?
H = a x 2 = 8 cm
Pp = a x b = 4 x 5 = 20 cm
Pb = Odp x H = (2x4+2x5)xH = (8x10)x8= 18x8=144cm
Pc = 2x Pp + Pb = 2x20cm+ 144cm= 40cmx144cm= 184cm2
( centymetrów kwadratowych )
V= Pp x H = 20cm x 8cm = 160cm3
( centymetrów sześciennych )
To tylee . xd
Mam nadzieję że się przyda .