Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-29T15:55:57+02:00
Zalety:

• łatwość formowania przedmiotów o skomplikowanych kształtach,
• mała gęstość, wynosząca dla większości tworzyw 0,8÷1,5 g/cm3, a dla tworzyw o budowie komórkowej - poniżej 0,15 g/cm3,
• korzystny stosunek wytrzymałości mechanicznej do ciężaru właściwego, jest to tzw. wytrzymałość właściwa,
• dobre właściwości mechaniczne i często bardzo dobre - elektroizolacyjne,
• dobra lub bardzo dobra odporność chemiczna oraz wysoka odporność na działanie wody,
• dobry wygląd otrzymanych przedmiotów (barwa, połysk, faktura powierzchni)
• duża żywotność bez konieczności konserwacji


Wady:

• wytrzymałość mechaniczna gorsza niż metali (ale kompozyty szklane lub węglowe mają ją zbliżoną) - w porównaniu ze stalami: wytrzymałość 20÷30 razy mniejsza, udarność 20÷50 razy mniejsza,
• duże pełzanie - większe niż metali,
• mała stabilność właściwości wytrzymałościowych oraz skłonność do przechodzenia w stan kruchości podczas dłuższego oddziaływania zmiennych temperatur,
• mała stabilność kształtu wynikająca z małej sztywności (20 ÷ 200 razy mniejszej niż sztywność stali),
• duża rozszerzalność cieplna - 5 ÷ 20 razy większa niż stali,
• mała twardość (w porównaniu ze stalami 10 ÷ 100 razy mniejsza),
• mała odporność cieplna - zwykle 60 ÷ 150 °C, wyjątkowo 200 ÷ 300 °C (tworzywa fluorowe, poliamidy), są również tworzywa sztuczne odporne na temperaturę powyżej 300 °C.
1 5 1
2010-03-29T15:57:08+02:00
Zaletą tworzyw polimerowych jest: mała gęstość, odporności na korozję oraz łatwością przetwórstwa

Wadami tworzyw polimerowych jest: mała odporność na wysokie temperatury i mniejsze właściwości mechaniczne (np. twardość, podatność na pełzanie
,oraz bardzo długi czas rozkładu.
1 5 1
2010-03-29T15:58:21+02:00
Zalety: są tanie, lekkie, nie są gęste, łatwość formowania, są wytrzymałe.
Wady: mała sztywność, mała twardość, toksyczność, nie przepuszczają powietrza, mała odporność cieplna
1 5 1