Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-29T16:36:25+02:00
Pozdrawiam i zycze powodzenia....damik12!

To tak samolot został na początku zaprojektowany przez Leonarda da Vinci a skonstruowany przez braci Wright
Na podstawie obserwacji ptaków Leonardo da Vinci (1452-1519) zaprojektował pierwszy samolot, który był sterowany siłą ludzkich mięśni. Pierwszym człowiekiem na pokładzie samolotu był Clément Ader (1841-1925) – wzniósł on się na samolocie napędzanym silnikiem parowym.
Za początek ery samolotów, uznaje się jednak rok 1903. Bracia Wright skonstruowali Wright Flyer, który miał silnik spalinowy. Pierwszy ich lot odbył się 17 grudnia i trwał 12 sekund. Tego samego dnia bracia dokonali kolejnych trzech przelotów, w trakcie których samolot przeleciał 270 m, a najdłuższy lot trwał 59 sekund.
Pierwsze prace nad silnikiem odrzutowym nastąpiły w latach 30 XX wieku. Dzięki niemu samoloty mogą wznosić się na duże wysokości oraz pokonywać prędkość dźwięku.


2010-03-29T16:37:54+02:00
Bracia Orville i Wilbur Wright zbudowali zaprojektowany przez siebie, niezbyt ciężki silnik –82kg- benzynowy o mocy zaledwie 12 koni mechanicznych. Samolot wyposażony w ten silnik nazwali FLYER, a 17 grudnia 1903 pierwszą próbę lotu wykonał Orville
na piaszczystych wydmach koło Kitty Hawk w Południowej Karolinie, gdzie po 12sekundach lotu maszyna wylądowała 36 metrów od miejsca startu. Przy czwartej próbie
lotu FLYER pokonał odległość 260 metrów i w słonym atlantyckim powietrzu przebywał
prawie minutę –59 s.