Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-29T16:01:39+02:00
Ania x
Zosia 1/2 x
Ola 1/3x

x+1/2x+1/3x=44
x+ 3/6x + 2/6x= 44
x+5/6 x=44
11/6x=44
x=44*6/11
x=24
Odp Ania ma 24 znaczki
1 5 1
2010-03-29T16:03:17+02:00
X - znaczki Zosi
2x - znaczki Ani
⅔ x - znaczki Oli
44 -wszystkie znaczki

x+2x+⅔*x = 44
3⅔*x = 44
11/3*x = 44
x = 44:11/3
x = 44*3/11
x = 12

x = 12 - znaczki Zosi
2x = 2*12=24 - znaczki Ani
⅔*x = ⅔*12=8 - znaczki Oli

Odp. Ania ma 24 znaczki
1 4 1
2010-03-29T16:54:32+02:00
X- znaczki Ani
½x- Znaczki Zosi
1/3x- znaczki Oli
44- wszystkie znaczki

x+½x+1/3x=44
x+3/6x+2/6x=44
x+5/6x=44
11/6x=44 * 6
11x=264 :11
x= 24

Odp. Ania posiada 24 znaczki.