1.Jakie rosną grzyby i pod jakimi drzewami.?
np.Muchomor rośnie pod sosną.!TO NA PRZYKŁAD!

2.Co to jest Mikoryza?
np.Mikoryza-jest to...........

3.Wypisz 10 gatunków grzybów jadalnych i trujących.
np.
Grzyby jadalne to
i od pauz piszecie

3

Odpowiedzi

2010-03-29T16:06:30+02:00
Odp3:
-kurka
-borowik
-maślak
-mleczaj
-białak modry
-Ząbkowiec ochrowy
-Twardówka muszlowata
- Włóknouszek promienisty
- Niszczyk jodłowy
- Niszczyca płotowa
- Porek brzozowy
-Grzybieć purpurowozarodnikowy
- Borowiec dęty
- Goryczak żółciowy

odp2
Mikoryza to symbioza grzybów z roślinami (np. ich korzeniami).
Symbioza charakteryzuje się tym, że przynosi korzyści obu stronom, w tym przypadku jest to obustronna wymiana substancji odżywczych. Dzięki mikoryzie rośliny mają lepszy dostęp do wody i rozpuszczonych w niej soli mineralnych, ale także do substancji regulujących ich wzrost i rozwój, które produkuje grzyb, ten zaś korzysta z produktu fotosyntezy roślin - glukozy.

odp1
przykłady:
maślak zwyczajny + sosna zwyczajna
koźlarz + brzoza
borowik + sosna
proszę o naj ! :)
21 3 21
2010-03-29T16:07:16+02:00
2. MIKORYZA - występowanie tkanek grzyba w korzeniach niektórych gatunków roślin będące formą symbiozy.

3.
Jadalne - pieczarka, boczniak, pieprznik jadalny, podgrzybek złotawy, mleczaj rydz, podgrzybek, gąska

Trujące - muchomor czerwony, mleczaj wełnianka, muchomor sromotnikowy (trujący,śmiertelny!), strzępiak ceglasty, wieruszka zatokowa, borowik szatański
13 3 13
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-29T16:17:11+02:00
1.Jakie rosną grzyby i pod jakimi drzewami.?
-Borowik przyczepkowy- deby i buki
-Maślak pstry-sosny
-Maślak ziarnisty-sosny
-Borowik usiatkowanyideby i buki
-Koźlarz czerwony-osiki
-Szyszkowiec łuskowaty-swierk i jodla
-Maślak lepki-modrzew
-Sarniak dachówkowaty-swierk

2.Co to jest Mikoryza?
Mikoryza-to współżycie korzeni lub innych organów z grzybami. Symbioza ta jest dla tych organow korzystna.

3.Wypisz 10 gatunków grzybów jadalnych i trujących.

Grzyby jadalne to:
-Pieprznik jadalny (kurka)
-Płachetka kołpakowa
-Twardzioszek przydrożny
-Boczniak ostrygowaty
-Podgrzybek złotawy
-Czubajka kania
-Gąska zielonka
-Kolczak obłączasty
-Borowik szlachetny

Grzyby trujce:
-Muchomor jadowity
-Muchomor królewski
-Borowik grubotrzonowy
-Buławinka czerwona
-Czernidłak pospolity
-Gałęziak strojny
-Pieczarka płaska
-Skórzak cynamonowy
-Skórzak krwisty
-Wieruszka pogięta
45 4 45