Odpowiedzi

2010-03-29T19:59:50+02:00
Zad1a.z podanych wzorów wyznacz x.
a) 2a(x-1) + 3a= 4x
2ax-2a+3a=4x
4x-2ax=a
x(4-2a)=a
x=a/(4-2a) a≠2

b)(x-1)/y= (x+1)/(1+y) |× y(1+y)
(x-1)(1+y)=(x+1)y
x+xy-1-y=xy+y
x-1-y=y
x=2y+1

c) a= (b-c)/(d-x) dla d nie róna się x
a(d-x)=b-c
ad-ax=b-c
ax=ad-b+c
x=(ad-b+c)/a a≠0

zad 2a. Ile tysięcy stanowi 21/20 miliona ?
21/20 × 1 000 000 = 1 050 000
1 050 000 : 1 000 = 1 050
3 5 3
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-29T20:37:21+02:00
Zad.1
a) 2a(x-1)+3a=4x
2ax-2a+3a=4x
2ax+a=4x /:4
x=1/2ax + 1/4a

b) (x-1)/y = (x+1)/(1+y) /*y
x-1=y(x+1)/(1+y) / +1
x=y(x+1)/(1+y) +1


c) a=(b-c)/ d-x /*(d-x)
a(d-x)=(b-c)
ad-ax=b-c / -ad
-ax=b-c-ad /:-a
x= b-c-cd/-a


2. 21/20 *5ooo = 105000/1000000
odp. 105 tysięcy
3 3 3