Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-29T16:08:39+02:00
3.brylant-fachowa nazwa diamentu o szlifie brylantowym.
2.wystepępowanie niemetali:najczęściej w postaci
anionów
1.Niemetale:wodór,azot,tlen,flurowce,chlor,brom,
2 5 2
2010-03-29T16:13:12+02:00
Przykłady niemetali to : siarka, węgiel, chlor, azot, neon, tlen
Odmiany altropowe węgla : diament, grafit i fullereny
Występowanie niemetali : roztworach wodnych występują najczęściej (oprócz kationu wodorowego, jonu amonowego, kationu nitrozyliowego itp.) w postaci anionów (prostych lub złożonych).
Brylanty - W terminologii jubilerskiej brylant to diament formy okrągłej z pełnym szlifem brylantowym. Wszystkie pozostałe rodzaje szlifu należy określać, używając ich dokładnych nazw. (CIBJO, 1991 r.).
W handlu i w języku potocznym jednak mianem brylantów określa się zwykle wszystkie oszlifowane diamenty, a nie tylko te, na które nałożono szlif brylantowy.
Szlif brylantowy uznawany jest za szczyt osiągnięć mistrzów tego zawodu.
2010-03-29T16:17:42+02:00
Węgiel występuje w przyrodzie w stanie wolnym jako diament (oszlifowane diamenty - -brylanty) i grafit. Są to substancje różniące się przestrzennym rozmieszczeniem atomów węgla w sieci krystalicznej. Dlatego mają inne właściwości fizyczne.
Innym niezmiernie ważnym dla gospodarki człowieka surowcem energetycznym jest ropa naftowa. Przetwórstwo ropy naftowej dostarcza bardzo wielu związków, które są połączeniami węgla i wodoru, czyli węglowodorami.