Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-31T16:31:31+01:00
Połączenia ścisłe (nieruchome) – szwy; nie ma możliwości przemieszczania się kości względem siebie. Brzegi kości nachodzą na siebie i tworzą zygzakowatą linię, np. koście czaszki.
Połączenia półścisłe (półruchome) – chrząstkozrosty, spojenie łonowe; między dwoma zakończeniami kostnymi znajdują się krążki chrzęstne lub chrzęstno – włókniste. Najbardziej typowe połączenia półruchome występują między kręgami. Dzięki nim kręgosłup wykazuje pewną ruchomość.
Połączenia ruchome – stawy; umożliwiają szeroki zakres ruchów. Występują trzy rodzaje stawów:
a) zawiasowe (np. staw łokciowy, zawiasowy)- ruch może odbywać się w wielu płaszczyznach;
b) siodełkowe (przeciwstawny ruch kciuka)- ruch może odbywać się w dwóch płaszczyznach;
c) kuliste (np. staw ramienny, biodrowy)- ruch może odbywać się w jednej płaszczyźne.
STAW
4 3 4
2009-10-31T17:06:00+01:00
Połączenia
ścisłe (nieruchome) – szwy; nie ma możliwości
przemieszczania się kości względem siebie. Brzegi kości nachodzą na siebie i tworzą zygzakowatą linię, np. koście czaszki.
Połączenia półścisłe (półruchome) – chrząstkozrosty, spojenie łonowe; między dwoma zakończeniami kostnymi znajdują się krążki chrzęstne lub chrzęstno – włókniste. Najbardziej typowe połączenia półruchome występują między kręgami. Dzięki nim kręgosłup wykazuje pewną ruchomość.
Połączenia ruchome – stawy; umożliwiają szeroki zakres ruchów. Występują trzy rodzaje stawów:
a) zawiasowe (np. staw łokciowy, zawiasowy)- ruch może odbywać się w wielu płaszczyznach;
b) siodełkowe (przeciwstawny ruch kciuka)- ruch może odbywać się w dwóch płaszczyznach;
c) kuliste (np. staw ramienny, biodrowy)- ruch może odbywać się w jednej płaszczyźne.
STAW...

jc.Korzystałam z wikipedia.pl
5 3 5
2009-10-31T19:29:17+01:00
Ścisły (nieruchomy) w takich połączeniach nie ma możliwości wykonywania ruchów, Typowym przykładem są kości czaszki połączone szwami

Półścisłe-między dwoma zakończeniami kości występują krążki chrzęstne lub chrzęstno-włukniste. Typowe połącznie występuje między kręgami. Dzięki nim kregosłup wykonuje pewną ruchomość.

Ruchome- (stawowe) kości umożliwiają szeroki zakrruchów. Biorącpod uwagę liczbę kości, budujących stawy, dzielimy je na
-proste
-złożone
Znajduje się tam staw kulisty bądż zawiasowy.
2 1 2