Odpowiedzi

2009-10-31T16:56:33+01:00
W Polsce gleby brunatne i płowe zajmują największy obszar ze względu na występowanie klimatu umiarkowanego oraz występowanie znacznej ilości lasów mieszanych.Wytworzyły się głównie na podłożu piasków gliniastych, glin i pyłów, pod lasami mieszanymi.
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-31T17:52:46+01:00
Dlatego, iż ich skałą macierzystą jest glina morenowa, związana z umiarkowaną strefą klimatyczną i występującymi w niej lasami iglastymi, liściastymi i mieszanymi. Jest to związane z występowaniem lodowców w przeszłości geologicznej Polski.