Zad.1 (zad.5 str 217 - ,,klucze do kultury'' 1 gim)
uzupełnij tekst: Mity to dawne opowieści o życiu bogów, bohaterów (czyli ..1...) i ludzi. Powstały, by ...2.... to, co niewytłumaczalne (powstanie świata, pór roku, ludzi). Początkowo opowieści te były przekazywane ......3....,
dopiero potem zaczęto je spisywać. Mit jest wypowiedzią narracyjną, opartą na ......4...... starożytnych Greków i ...5.... . Ma fabułę. Przekazuje uniwersalne prwady.

Zad. 2 (zad.6 str 217 - ,,klucze do kultury'' 1 gim)
Który ze starożytnych systemów filozoficznych głosil etykę oparta na przeswiadczeniu, ze szczescie polega na doznawaniu przyjemnosci, a nieszczescie na doznawaniu cierpienia??

Zad.3 (zad.7 str 217 - ,,klucze do kultury'' 1 gim)
Przeczytaj fragment ody HORACEGO DO DELIUSZA i odpowiedz, do jakiej postawy zyciowej odwoluje sie w niej poeta.

2

Odpowiedzi

2010-03-29T16:09:22+02:00
1
mitologicznych
wyjaśnić
z ust do ust
przesłaniach
oraz
16 1 16
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-29T16:24:27+02:00
Mity to dawne opowieści o życiu bogów, bohaterów (czyli ..1...) herosów i ludzi. Powstały, by ...2.wyjaśnić to co niewytłumaczalne (powstanie świata, pór roku, ludzi). Początkowo opowieści te były przekazywane z pokolenia na pokolenie dopiero potem zaczęto je spisywać. Mit jest wypowiedzią narracyjną, opartą na wierzeniach starożytnych Greków i Rzymian. Ma fabułę. Przekazuje uniwersalne prawdy.

Był to epikureizm jego twórcą był Epikur.
15 1 15