Odpowiedzi

2009-10-31T16:47:27+01:00
* Ból jądra
* Chlamydia i ureaplazma
* Gruczolak gruczołu krokowego
* Hematuria
* HSV
* Kamica cewkowa
* Kamica cystynowa
* Kamica fosforanowa
* Kamica kielichowa
* Kamica ksantynowa
* Kamica moczanowa
* Kamica moczowa
* Kamica moczowodowa
* Kamica nerkowa
* Kamica pęcherzowa
* Kamica szczawianowa
* Kamica wapniowa
* Kamienie w nerkach
* Kolka nerkowa
* Krwiomocz
* Łagodny rozrost prostaty
* Łagodny rozrost stercza
* Mocznica
* Nietrzymanie moczu
* Opryszczka narządów płciowych
* Ostre kłębuszkowe zapalenie nerek
* Ostre odmiedniczkowe zapalenie nerek
* Przewlekle odmiedniczkowe zapalenie nerek
* Rak gruczołu krokowego
* Rak nerki
* Rak prącia
* Roponercze
* Rzeżączka
* Torbielowatość nerek
* Tryper
* Uraemia
* Uremia
* Wodonercze
* Zapalenie cewki moczowej
* Zapalenie gruczołu krokowego
* Zapalenie miedniczek nerkowych
* Zapalenie nerek
* Zapalenie pęcherza moczowego
* Zapalenie pochwy
* Zapalenie prostaty
* Zapalenie sromu
* Zapalenie stercza
* Zespół nefrotyczny
* Zespół nerczycowy
Aby zapobiec powstawaniu chorób układu moczowego (zwłaszcza na podłożu bakteryjnym) bardzo ważne jest:
a) przestrzeganie zasad higieny osobistej, np. podmywanie krocza ciepłą, bieżącą woda z mydłem; codzienna zmiana bielizny
b) nieprzetrzymywanie moczu
c) regularne wypróżnianie pęcherza
2 2 2
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-10-31T17:24:33+01:00
Choroby układu moczowego:
-zapalenie pęcherza
- cewki moczowej-skutek zakażenia dwoinką rzeżączki, czyli jest chorobą przenoszoną drogą płciową,bakterie, wirusy
-zapalenie gruczołu krokowego- nadciśnienie tętnicze.
- odmiedniczkowe zapalenie nerek
- zapalenie stercza. Ostre zapalenie stercza przechodzi niekiedy w postać przewlekłą, która rozwija się też w przebiegu rzeżączki. Objawy są podobne jak w zapaleniu ostrym (bóle w kroczu, pieczenie i wyciek z cewki, częste oddawanie moczu)
-zapalenie najądrza i zapalenie jądra. Zapalenie cewki lub stercza przenosi się niekiedy na najądrze, a nawet jądro. Pojawia się wtedy bardzo silny ból, połączony z gorączką i miejscową bolesnością tych narządów. Skóra moszny jest obrzęknięta i zaczerwieniona.
1 5 1