Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-31T16:50:06+01:00
W niektórych częsciach ciała np. mózgu są polączenia stałe tzw. szwy. Nie mogą być ruchome iż nasza czaszka wtedy by nie była twarda i ulegałaby strasznym zniszczeniom pod wpływem upadku. Natomiast tak jak w kolanie lub lokciu jest staw ruchomy. Ludzie nie mogli by sie ruczac gdyny te polaczenia bylyby takie jak w czaszce. Jest kilka rodzajów stawów. Dlatego są one tak zróżnicowane.
1 5 1
2009-10-31T17:28:18+01:00
W mózgu są połączenia stałe - szwy, gdyby ich nie było to czaszka nie byłaby twarda i nie chroniła by mózgu. Natomiast połączenia ruchome są np. w kolanach, łokciach i dzięki nim możemy się ruszać (chodzić itp.).
1 5 1