Państwo Nowakowie postanowili ulokować w banku na rok 18 000zł Dwa bank złożyły im swoje oferty.
Bank Talar
Oferujemy oprocentowanie 3,8%
w skali rocznej i póroczną kapitalizacje odsetek
Bank Denar
Tylko u nas 4% w skali roku
Roczna kapitalizacja odsetek

W którym banku państwo Nowakowie powinni ulokować swoje oszczednosci. Jaki będzie stan ich konta po roku w tym banku

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-10-31T17:03:47+01:00
T-czas
k-kapitał
p-procent
d-odsetki
t=1 rok=12/12
k=18000zł
d=(k*p*t)/100

1bank
p=3,8%
d=(18000*3,8*0,5)/100=342zł

2bank
p=4%
d=(18000*4*1)/100=720zł

18000+720=18720

Odp. Państwo Nowakowie powinni ulokować swoje oszczędności w Banku Denar. Po roku mieliby 18720zł.
91 3 91
2009-10-31T17:11:24+01:00
18000* 3,8%=684 (zl)
18000+ 684= 18 684

18000*4%= 720
18000+720= 18720 (zł)

Powinni wybrac drugi bank i ich stan konta wyniesie 18720 zł
58 3 58
Obliczenia do banku DENAR są nieprawidłowe ! Powinno to wyglądać tak :
18 000 * 4 = 72 000 72 000 : 100 = 720 720 * 20% = 144 720 - 144 = 576 18 000 + 576 = 18 576
Żle
patusia ty masz dobrze