Krzyś rozbił skarbonkę i policzył, że było w niej 32 zł w monetach o nominałach 2zł, 1 zł, 50gr, 20gr. Dwuzłotówek było 2 razy mniej niż złotówek, a piędzisięciogroszówek było 2 razy więcej niż złotówek. 20 groszówek było 10. Ile monet było w skarbonce.
Odpowiedź ma wyjść 45 monet.
Ma być zapisane to równaniem.
Proszę o szybką odpowiedź Pilne.

2

Odpowiedzi

2010-03-29T16:32:40+02:00
X - ilość złotówek
1/2x - ilość dwuzłotówek
2x - ilość piędzisięciogroszówek

x+½x*2+2x*0,5+10*0,2=32
x+x+x+2=32 / -2
3x = 30 /:3
x = 10

10+½*10+2*10+10 = 10+5+20+10 = 45

odp:w skarbonce było 45 monet.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-29T16:35:03+02:00
X-złotówki (1zł*x)
1/2x- liczba dwózłotówek (1/2x*2zł)
2x- liczba pięcdziesięciogroszówek(10*0,2)
32zł- kwota w skarbonce
1zł*x+1/2x*2zł+2x*0,5zł+10*0,2=32
1x+1x+1x+2=32
3x+32-2
3x+30/:3
x=10
10+5+20+10=45
Odp: Monet było 45 w skarbonce.