Odpowiedzi

2009-10-31T16:55:26+01:00
2009-10-31T16:57:01+01:00
5x + 7x = 12x

12x = 600 /:12

x = 600/12
x = 50

5x lb stron z ilustracjami

5 x 50 = 250 stron :)
4 2 4
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-31T16:58:42+01:00
Stosunek liczby stron zawierających ilustracje do liczby stron bez ilustracji wynosi 5 : 7. Znaczy to, że na 12 stron (5 + 7) przypada 5 stron ilustrowanych i 7 stron bez ilustracji.
Nas interesują strony z ilustracjami. Układamy proporcję:

12 stron-----------------------------------5 stron ilustrowanych
600 stron----------------------------------x (stron ilustrowanych)

Po wymnożeniu "na krzyż" mamy: x = 250 stron z ilustracjami.

Pozdro)
2 5 2