Rozwiąż nierówności:
a) 3x-(7-15x)<8-6(1-5x)

b) 14-(8+6x) < 15+3(3-x)
tutaj zamiast znaku "<" - jest znak "mniejsze lub równe"

c) x+5-(17-3x)>-6+7(2x-3)

d) 2x-5/3 + 3-2x/4 < 1
tutaj również zamiast znaku"<" jest znak "mniejsze lub równe"

e) x-3/2 - 2x+1/3 <1

Z góry dziękuję, dam najlepszą :D

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-29T16:46:08+02:00
A) 3x-7+15x<8-6+30x
3x+15x-30x<8-6+7
-12x<9/-12
x<-9/12
b)14-8-6x<15+9-3x
-6x+3x>15+9+8-14
-3x<18/:-3
x<-6
c)x+5-17+3x>6+14x-21
x+3x-14x>6-21+17-5
-10x>-3/:-10
x<0,3
4 4 4
2010-03-29T16:53:43+02:00



d)2x - 5/3 + 3 - 2x/4 < 1 /* 12
24 - 20 + 36 - 6x < 12
-6x < 12 - 36 + 20 - 24
-6x < - 28 /: (-6)
x > 4 i 2/3

e) x - 3/2 - 2x + 1/3 < 1 /*6
6x - 9 - 12x + 2 < 6
-6x < 13 /: (-6)
x > (-2 i 1/6)
2 5 2