Odpowiedzi

2010-03-29T16:36:31+02:00
Szybko
- mieszanie się ciepłej wody z cukrem (albo esencją herbacianą, to jak wolisz xd)
powoli
rozchodzenie się zapachów w powietrzu.
mam nadzieję, że dobrze xd

Szybkość dyfuzji ma dużą zależność od stanu skupienia materii.
W substancjach ciekłych i gazowych będzie rozchodziło się szybciej, natomiast w stałych o wiele wolniej.
7 4 7
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-29T16:37:39+02:00
Odp.
Szybko zachodzi dyfuzja cząsteczek zapachowych w powietrzu;
Wolno zachodzi dyfuzja atomów ołowiu Pb pomiędzy atomami złota Au.
Szybkość dyfuzji zależy od stanu skupienia materii.
W ciałach stałych zachodzi najwolniej(duże upakowanie cząsteczek,atomów) a w gazach zachodzi najszybciej(najmniejsze upakowanie cząsteczek i duża swoboda ruchu.
8 3 8