Napisz krótka notatkę na temat znaczenia dzieł sztuki w badaniach historycznych. Odpowiedz na podane pytania:
a) jakich informacji może dostarczyć dzieło sztuki historykowi.?
b) Dlaczego nalezy chronić zabytki materialne.?
c) jakie znasz dzieła sztuki przedstawiające wydarzenia.?

prOsze. bo musze sie poprawiC. a takto bede zagrożnona. ;(

2

Odpowiedzi

2010-03-29T16:39:39+02:00
Może dostarczyć historykowi informacji z jakiego okresu pochodzi i z jakim wydarzeniem się wiąże dane dzieło. Zabytki materialne należy chronić ponieważ są one namacalnym dowodem na naszą przeszłość lub na to jak ewoluowaliśmy, jednym z przykładów jest obraz Jana Matejki 'Bitwa pod Grunwaldem'.
6 3 6
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-29T16:46:08+02:00
A)źródla historyczne (wszelkie przedmioty i pozostalosci) pomagaja nam poznac przeszlosc, ich kulture, jezyk itp.
b) powinlismy chronic zabytki materialne poniewaz wiele ulego zniszczeniu i zeby mogli poznac historie inne pokolenia
c)wszelkiego rodzaju bronie, zbroje, w rzymie wiele swiatyn, drog,
5 3 5