Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2009-10-31T17:09:21+01:00
X-spódnica
y-bluzka

50x+40y=4000
150%*50x=120%*40y
75x=48y
75x=2000
x=26,6
48y=2000
y=41,6

x+y=26,6+41,6=68,2
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-31T17:09:46+01:00
X-cena spódnicy
y-cena bluzki

50x+40y=4000
50x+0,5*50x=40y+0,2*40y

40y=4000-50x /:40
50x+25x=40y+8y

y=100-1,25x
75x=48y

75x=48*(100-1,25x)
75x=4800-60x
75x+60x=4800
135x=4800 /:135
x=35,56
75*35,56=2667
48y=2667 /:48
y=55,56