Zadania z matematyki;
wojtek wybierając się wraz z kolegami na wycieczkę w góry zabrał ze sobą cztery tabliczki czekolady.obliczył że jeśli każdemu koledze da po 3/4 tbliczki to dla niego zostanie 1/4 tabliczki.
a)ilu kolegów wyruszyło z wojtkiem na wyciczkę?
b)po jakim kawałku czekolady powinien dac każdemu koledze aby wszyscy łącznie z nim dostali po tyle samo?
rozwiązania tez jak to było robione;)
proszę Pomóżcie ;)

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-29T16:48:17+02:00
A) x-liczba kolegów
3/4*x+1/4=4
3/4x=4-1/4
3/4x = 3 3/4 /:3/4
x=15/4*4/3
x=5

b) 4 : 6 = 4/6=2/3 po tyle
1 5 1
2010-03-29T16:50:50+02:00
A) 4-1/4 =3 i 3/4 Odejmujemy od wszystkich czekolad to co zostało dla niego.
3 i 3/4 : 3/4 =5 Tyle ile rozdał kolegom dzielimy przez tyle ile dał 1 koledze

Odp.: Z Wojtkiem na wycieczkę wyruszyło 5 kolegów.


B) 4 : 6 = 2/3 Dzielimy wszystkie czekolady (4) przez tyle ile jest razem osób (koledzy i Wojtek) (6)

Odp.: Musiałby dać każdemu 2/3 czekolady.
1 4 1