Odpowiedzi

2010-03-29T16:47:37+02:00
Przedewszystkim jest konkurs gdzie wszyscy, którzy chcą grają utwory Chopina.
Dzieci w szkołach mają podawane o nim więcej informacji.
Wszędzie wiszą plakaty oraz organizowane są różne inprezy.
Możemy zwierzic równiez jego dom rodzinny.
3 3 3
2010-03-29T16:47:37+02:00
Ponieważ w 2010r. przypada 200 rocznica jego urodzin...(jubileuszowa)tyle ci wystarczy ??
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-29T16:48:18+02:00
Fryderyk Chopin urodził się w roku 1810, dlatego dziś możemy obchodzić 200 rocznicę jego urodzin. Cudowne dziecko, którego talent dzięki rozważnej postawie rodziców nie został roztrwoniony. Jego drugi publiczny występ w Warszawie w 1829 roku zgromadził na widowni dziewięćset osób. W tym samym roku Chopin ukończył studia w Szkole Głównej Muzyki z oceną swego profesora, Józefa Elsnera, który stwierdził iż: "Chopin Fryderyk, szczególna zdolność, geniusz muzyczny". Chopin zmarły zaledwie w wieku trzydziestu dziewięciu lat skomponował dwa koncerty fortepianowe: e - moll, f - moll, trzy sonaty, kilkadziesiąt mazurków, siedemnaście polonezów, liczne nokturny, scherza, wariacje, preludia i inne krótsze utwory. Jego muzyka, romantyczna ze względu na siłę wyrazu i emocji, łączy się także z dojrzałą tradycją klasyczną, która zostawia także miejsce na improwizację. Rok 2010 jest szczególny pod tym względem, gdyż obchodzimy okrągłą 200 rocznicę urodzin Fryderyka Chopina. Rok Chopinowski będzie pełen koncertów, recitali, konferencji i innych ciekawych wydarzeń artystycznych, by uhonorować wybitnego kompozytora epoki romantyzmu. Między innymi odbędzie się Międzynarodowy Konkurs Chopinowski, który co pięć lat przyciąga najlepszych młodych muzyków z całego świata. Zaś 23 stycznia miał miejsce wyjątkowy koncert, w ramach obchodów Roku Chopinowskiego, który miał miejsce w Filharmonii Narodowej, a jego tytuł brzmiał: " Chopin i muzyka rosyjska". Także Filharmonia Bałtycka inauguruje Rok Chopinowski. Wówczas to będziemy mieć możliwość usłyszeć koncert f-moll w wykonaniu Janusza Olejniczaka, oraz Orkiestrę Symfoniczną PFB, którą poprowadzi Charles Olivieri-Munroé. Ważne będzie też wydarzenie, które szykuje Polski Chór Kameralny Schola Cantorum Gedanensis. Zapanuje tu prawdziwy chopinowski karnawał, pełen edukacyjnych zabaw, niekonwencjonalnych interpretacji muzyki Chopina, a także efektowne widowiska plenerowe i koncerty na najwyższym poziomie.
3 4 3