Proszę o szybką odpowiedź

zad 1.

Wartość kaloryczna 100 g jogurtu jest równa 379 kJ.Oblicz wartość kaloryczną 1 g jogurtu,a następnie 82 g jogurtu.

zad 2 . Wartość kaloryczna 100 g pieczywa chrupkiego jest równa 1701 kJ. Jaka jest wartość kaloryczna 1 g pieczywa,a jaka 45 dag takiego pieczywa??

Proszę o obliczenia oraz wyniki

2

Odpowiedzi

2010-03-29T16:52:25+02:00
Zad.1
100g-379kJ
1g-x
x=1g*379kJ/100g
x=3.79kJ

100g-379kJ
82g-x
x=82*379/100
x=3310.78kJ

Zad.2
100g-1701kJ
1g-x
x=1*1701/100
x=17.01kJ

45dag=450g

100g-1701kJ
450g-x
x=450*1701/100
x=7654.5kJ
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-29T16:52:43+02:00
Zad 1.

100g - 379kj
1g - x

x=379 ÷100= 3,79kj

3,79*82=310,78kj

Odp. 1g jogurtu ma wartość 3,79kj, a 82g jogurtu 310,78kj.

Zad 2.

100g - 1701kj
1g - x

x= 1701 ÷100= 17,01kj

45 dag=450g

17,01*450=7654,5kj

Odp. Wartośc kaloryczna dla 1g pieczywa to 17,01kj, a dla 45dag to 7654,5kj.
2 5 2