1.Dopisz spójniki i zdania składowe , tak aby powstały odpowiednie zdania złożone współrzędnie. Pamiętaj o przecinkach
(przeciwstawne)Byłem chory.............
(łączne)Wypożyczymy żaglówkę............
(synonimiczne)Jest już dziesiąta...............
(wynikowe)Ostatniowięcej trenuję ..........
(rozłączne)Po południu pójdziemy na plażę....
2.a)Powiedz którego typu zdania złożonego współrzednie użyjesz:
-mówiąc o jakiejś alternatywie
-informując o jakiejś sytuacji i jej rezultacie
b)napisz zdania, które będą przykładami do punktu a).
3.W odpowiednich miejscach wstaw przecinki lub inne znaki interpunkcyjne.
Nie zastałem ani Jacka ani Darka.
Nie mogę niestety wam pomóc.
Hej chłopaki poczekajcie na mnie !
No cóż mogłeś się tego spodziewać .
Możemy się spotkać we wtorek lub w środę.
Ten zawodnik o ile wiem został zdyskwalifikowany.
Tamten samochód jest trochę droższy jednak o klasę lepszy.
Szanowni państwo chciałbym przedstawić naszego znakomitego gościa.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-29T16:54:31+02:00
Byłem chory, lecz poszedłem do szkoły.
Wypożyczyliśmy żaglówkę i wypłynęliśmy na jezioro.
Ostatnio więcej trenuję, dlatego wygram te zawody.
Po południu pójdziemy na plażę, albo zagramy w piłkę.
2.
-rozłączne
-wynikowe
Pojadę w góry, albo wybiorę się nad morze.
Jutro mam sprawdzian, dlatego się uczę.

3.
Nie zastałem ani Jacka, ani Darka.
Nie mogę, niestety wam pomóc.
Hej! Chłopaki, poczekajcie na mnie !
No cóż, mogłeś się tego spodziewać .
Możemy się spotkać we wtorek lub w środę.
Ten zawodnik, o ile wiem, został zdyskwalifikowany.
Tamten samochód jest trochę droższy, jednak o klasę lepszy.
Szanowni państwo! Chciałbym przedstawić naszego znakomitego gościa.
3 3 3
2010-03-29T16:54:32+02:00
1 bylem zdrowy i bawilem sie na podwórku
2.wypozyczylem zaglówke i pływałem na niej z kolegami
3.Wybiła 22
4. ostatnio więcej teenuje, totez zdobyłem złoty medal na zawodach w pinponga.
5.Po południu pójdziemy na plaże. Bedziemy świetnie sie bawic. zad.3
1. nie zastałem ani jacka, ani ...
2. nie moge, niestety...
3.hej chłopaki, poczekajcie...
4. no coż,...
5.mozemy sie spotkac we wtorek, lub...
6.ten zawodnik,
7 tamten samochód jest troche uszkodzony, lecz...
1 3 1