Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-31T17:29:21+01:00
A) 3% : 2 = 1,5%
1,5% z 30000 = 450
30000 + 450 = 30450
b) 450 * 2 = 900
30000 + 900 = 30900
c) 450 * 3 = 1350
30000 + 1350 = 31350
d) 450 * 4 = 1800
30000 + 1800 = 31800
Odp. Wysokość wkładu wraz z odsetkami po 6 miesiącach wyniesie 30450zł; po roku 30900zł; po 18 miesiącach 31350zł a po 2 latach 31800zł.
  • Użytkownik Zadane
2009-10-31T17:33:22+01:00
K=30000
t=0,5
p=3%

a)t=6msc=0,5
d=(30000*3*0,5)/100=450zł
30000+450=30450zł

b)t=1
d=(30000*3*1)/100=900zł
30000+900=30900zł

c)t=2
d=(30000*3*2)/100=1800zł
30000+1800=31800zł
2009-10-31T17:38:32+01:00
Podstawiamy do wzoru

d=(k*p*t)/100, gdzie
d- odsetki
k- kapitał = 30000
p-procent =3
t- czas trwania =6/12 a) 6 miesięcy

po podstawieniu do wzoru otrzymijemy
d=450
30000+450=30450
b) jednego roku
d=(k*p*t)/100, gdzie
d- odsetki
k- kapitał = 30000
p-procent =3
t- czas trwania =12/12 =1
d=900
30000+900=30900
c) 18 miesięcy
d=(k*p*t)/100, gdzie
d- odsetki
k- kapitał = 30000
p-procent =3
t- czas trwania =18/12
d=1350
30000+1350=301350
d) dwóch lat
d=(k*p*t)/100, gdzie
d- odsetki
k- kapitał = 30000
p-procent =3
t- czas trwania =24/12
d=1800
30000+1800=301800