Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-31T17:32:16+01:00
A) koło
r=13mm
P=πr²=13²×3,14=530,66mm²
kwadrat
a=23mm
P=a²=23²=529mm²
530,66mm²>529mm²
b)koło
d=26mm
r=13mm
P=πr²=13²×3,14=530,66mm²
romb
e=26mm
f=40mm
P=(e×f)÷2=(26×40)÷2=1040÷2=520mm²
530,66mm²>520mm²
2009-10-31T17:33:16+01:00
A)
r=13mm, a(bok kwadratu)=23mm
Pk(Pole koła) = pi*r² = 3,14*13²=530,66 [mm²]
Pkw(Pole kwadratu) = a² = 23² = 529 [mm²]

=>Pk>Pkw

b)
średnica = 2r = 26mm =>r=13mm, e(I przekatna)=26mm i f(II przekatna)=40mm
Pk(Pole koła) = pi*r² = 3,14*13²=530,66 [mm²]
Pr(Pole rombu) = e*f/2 = 26*40/2 = 520 [mm²]

=>Pk>Pr
2009-10-31T17:33:32+01:00
A) Pk= πr²
P= π×13mm²
P= 169πmm²= 530.66mm²
p=a²
P=23mm²
p=529mm²

P koła jest większe..

b) 2r=26mm
r=13mm
Pk= π×13mm²
p=530.66mm²

p= ½ × d₁× d₂
p= ½×26mm×½×40mm
P= 260mm²

większe jest pole koła..