Odpowiedzi

2010-03-29T16:57:48+02:00
Leonardo da Vinci (1452-1519), włoski malarz, rzeźbiarz, architekt, konstruktor, teoretyk sztuki, filozof, wszechstronny i najdoskonalszy przedstawiciel renesansu. Uczeń A. del Verrocchio we Florencji, od 1472 członek cechu malarzy.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-29T17:12:18+02:00
Leonardo da Vinci urodził się 15 kwietnia 1452 roku w Anchiano.Zmarł 2 maja 1519 roku w Clos Luce' we Francji. Był włoskim renesansowym malarzem, architektem, filozofem, muzykiem, poetą, odkrywcą, matematykiem, mechanikiem, anatomem, wynalazcą, geologiem.Jest autorem dzieł:
-Mona Lisa,
-Ostatnia Wieczerza(1495-1498),
-Dama z Gronostajem,
Rzeźb:
-Posąg konny (1516-1519)
-Popiersie Flory(1510)
1 5 1