A )1 m materiału kosztował 25 zł . Oblicz cenę po podwyżce o 18 %
B ) po obniżce o 18 % 1 m materiału kosztował 28,70 zł . Oblicz cenę przed obniżką .
C) 1 m materiału kosztował 40 zł . Cenę podwyższono do 55 zł . O ile % podwyższono cenę ?

3

Odpowiedzi

2009-10-31T17:34:19+01:00
A) 100% - 25zł
100+18 - x
118*25:100 = 29.50

b) 100% - x
100-18 - 28,70
100*28,70:82=35zł

c) yyy mi jakieś dziwne liczby w tym c wychodzą...
2009-10-31T17:36:52+01:00
1.) 18 % z 25 = 22,5 zł
25 + 22,5 = 47,5 zł
2.) 18 % z 28,70 = 5,16 zł
28,70 - 5,16 = 23,53zł
3.) 40 * 100 % = 72,(72) %
55

Sądzę że mam dobrze ;)
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-31T17:48:34+01:00
A )1 m materiału kosztował 25 zł . Oblicz cenę po podwyżce o 18 %
25+25*0,18=29,5
B ) po obniżce o 18 % 1 m materiału kosztował 28,70 zł . Oblicz cenę przed obniżką .

28,70 zł - 82%
x - 100%
x= (28,7*100%)/82%=35 zł
C) 1 m materiału kosztował 40 zł . Cenę podwyższono do 55 zł . O ile % podwyższono cenę ?

40 zł -100%
55 zł - x
x=(55*100%)/40=137,5
o 37,5 %