Wykonaj obliczenia .Wynik podaj w postaci liczby dziesiętnej.

a) 1 i 3/7*(-7/10)-4 i 2/5:2 i 1/5 |kreska ułamkowa|3 i 2/9- 4/9
b)(4 i 1/6-5 i 5/12+7 i 1/4*1 i 2/3 |kreska ułamkowa|-3 i 1/3*4 i 1/2-3 i 1/3*5 i 1/2
c)3 i 5/7*(-2/3)*(-3 i 10/13)+(-6 i 1/3) |kreska ułamkowa|4 i 2/7+2 i 2/5+(-1 i 3/7)-2 i 6/7

z góry dzięki :))

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-31T17:48:59+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
A) [1 i 3/7*(-7/10)-4 i 2/5:2 i 1/5]/[3 i 2/9- 4/9] = [10/7(-7/10)-22/5*5/11]/[29/9-4/9]
= [-1-2]/[25/9]
= -3*9/25
= -27/25
=-1 2/25
=-1,08

b)[(4⅙-5⁵/₁₂+7¼)*1⅔]/[-3⅓*4½-3⅓*5½] = [(25/6-65/12+29/4)*5/3]/[-10/3*9/2-10/3*11/2] = [(50/12-65/12+87/12)*5/3]/[-90/6-110/6] =
[72/12*5/3]/[-200/6] =
[6*5/3]/[-200/6] =
[30/3]*[-6/200] =
10*-6/200=
-60/200=
-0,3

c)[3 i 5/7*(-2/3)*(-3 i 10/13)+(-6 i 1/3)]/[4 i 2/7+2 i 2/5+(-1 i 3/7)-2 i 6/7]
= [26/7*(-⅔)*(-49/13)-19/3]/[30/7+12/5-10/7-20/7]
= [28/3-19/3]/[12/5]
= [9/3]/[12/5]
= 3*5/12
=15/12
= 1 3/12
=1 1/4
=1,25
33 4 33
2009-10-31T18:03:20+01:00
A) 1 i 3/7*(-7/10)-4 i 2/5:2 i 1/5 |kreska ułamkowa|3 i 2/9- 4/9=
=-27/25=-1,08

b)(4 i 1/6-5 i 5/12+7 i 1/4*1 i 2/3 |kreska ułamkowa|-3 i 1/3*4 i 1/2-3 i 1/3*5 i 1/2=
=(65/6)/(-100/3)=-13/40=-0,325

c)3 i 5/7*(-2/3)*(-3 i 10/13)+(-6 i 1/3) |kreska ułamkowa|4 i 2/7+2 i 2/5+(-1 i 3/7)-2 i 6/7=
=3/(12/5)=5/4=1,25
11 3 11